×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

Fa En

دوشنبه 24 آذر 1404

اساسنامه

اساسنامه

 

 

اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج

 

فصل اول: کلیات

ماده ۱ - نام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج است که در این اساسنامه به طور اختصار «سازمان» نامیده می‌شود و طبق مفاد و مقررات این اساسنامه اداره می‌شود.

تبصره - سازمان از هر حیث وابسته به شهرداری می‌باشد. پیش‌بینی اساسنامه به‌مثابه شیوه‌نامه اداره سازمان‌های وابسته در چارچوب اختیارات قانونی آن است و شخصیت حقوقی مستقلی از شهرداری برای سازمان ایجاد نمی‌کند.

ماده ۲ - مرکز اصلی سازمان در شهر سنندج و محدوده عمل آن محدوده و حریم همان شهر می‌باشد.

ماده ۳ - مدت‌زمان فعالیت سازمان چهار سال می‌باشد. حداقل شش ماه قبل از اتمام دوره فعالیت، شهرداری می‌تواند در صورت نیاز به تمدید فعالیت سازمان تقاضای خود را به همراه گزارش عملکرد و برنامه آتی و صورت‌های مالی حسابرسی شده و تفریغ بودجه مصوب سازمان در طول زمان فعالیت، پس از تصویب شورای اسلامی شهر به وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) ارائه نماید. تا زمان اعلام نتیجه، سازمان می‌تواند بر اساس اساسنامه مصوب به فعالیت ادامه دهد.

 

فصل دوم: موضوع فعالیت سازمان

ماده ۴ - اهم وظایف و مأموریت‌های سازمان در چارچوب وظایف قانونی شهرداری به شرح ذیل است:

  1. مدیریت، تهیه اجرا و به‌روزرسانی معماری سازمانی و طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری.
  2. مدیریت، تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی فناوری اطلاعات و ارتباطات از قبیل طرح ایجاد و توسعه مراکز داده و زیر ساخت‌های ارتباطی، مدیریت امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، بلیت الکترونیک و رصدخانه شهری در چارچوب طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری.
  3. مدیریت طراحی، ایجاد بهره‌برداری، نگهداری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی میان شهرداری، ادارات خدمت‌رسان شهر و سایر شهرداری‌های استان با استفاده از فناوری‌های نوین.
  4. مدیریت، تأمین، نگهداری، تعمیر و پشتیبانی انواع سخت‌افزارهای پسیو و اکتیو موردنیاز شهرداری
  5. جمع‌آوری، ذخیره، ارزیابی، تفسیر و تحلیل بازیابی و اشاعه اطلاعات با استفاده از ابزارهای پیشرفته تحلیل داده به‌منظور کشف الگوهای معتبر و روابط در مجموعه‌داده‌های بزرگ.
  6. مدیریت، طراحی و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد شهری برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان از طریق اطلاع‌رسانی الکترونیکی و بر خط در خصوص شیوه ارائه خدمات، ارائه فرم‌های استاندارد موردنیاز برای انجام خدمات از طریق ابزارها و رسانه‌های الکترونیکی و ارائه کلیه خدمات ممکن به شهروندان به‌صورت الکترونیکی و برخط.
  7. مدیریت، طراحی، ایجاد راه‌اندازی و نگهداری سامانه‌های اطلاعات مکانی (GIS) و تکمیل لایه‌های مختلف اطلاعاتی موردنیاز مدیریت شهری با فراهم نمودن ارتباط میان بانک‌های اطلاعاتی فعال در سایر دستگاه‌های اجرایی.
  8. مدیریت، طراحی، پیاده‌سازی، نگهداری و به‌روزرسانی پایگاه و بانک‌های اطلاعاتی، اسناد مدارک و متون فنی شهرداری و بایگانی الکترونیک و سامانه‌های سازمان الکترونیک یکپارچه کاربردی و مدیریت دانش سازمانی.
  9. مدیریت، تهیه و اجرای طرح پرداخت‌های خرد و الکترونیک در مجموعه شهری.
  10. جمع‌آوری، نگهداری، تجزیه‌وتحلیل، به‌روزرسانی آمار و اطلاعات و پشتیبانی اطلاعاتی و آماری از حوزه‌های مختلف شهرداری و انتشار دوره‌ای گزارش توصیفی و تحلیلی عملکرد سازمان.
  11. مدیریت، طراحی، پیاده‌سازی، نگهداری و به‌روزرسانی زیرساخت امن شبکه‌های ارتباطی داخلی (اینترانت)، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم به‌منظور مقاوم‌سازی امنیتی زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی و تأمین دسترسی امن به شبکه ارتباطی جهانی اینترنت در شهرداری و سازمان‌های وابسته با رعایت استانداردهای امنیتی مربوطه.
  12. مدیریت، طراحی و اجرای طرح استعلام‌ها و اخذ مجوزهای لازم به‌صورت الکترونیکی در شبکه بین دستگاهی به‌منظور افزایش سرعت و ارائه خدمات شایسته به شهروندان.
  13. مدیریت، طراحی، پیاده‌سازی، نگهداری و توسعه پرتال شهرداری به‌نحوی‌که حداقل اطلاعات و خدمات از قبیل اطلاعات عمومی، شهر تجارت و صنعت، آموزش فرهنگ و هنر کشاورزی و محیط‌زیست بهداشت و درمان امور قضایی و قوانین و سایر خدمات به‌صورت موضوعی و دسته‌بندی‌شده برای مردم قابل‌دسترسی باشد.
  14. مدیریت، طراحی و اجرای پرداخت الکترونیکی به حساب‌های شهرداری بر اساس تعرفه‌های مصوب خدمات به‌صورت کسر وجه از کارت‌بانکی درخواست‌کننده خدمت و واریز به‌حساب درآمدی شهرداری از کانال‌های مختلف از جمله جایگاه اینترنتی شهرداری شبکه شتاب و پایانه‌های فروش به‌صورت برخط.
  15. آموزش شهروندی و ارتقای آگاهی‌های عمومی در زمینه ی شهر و شهرداری الکترونیک و بسترسازی لازم به‌منظور جلب مشارکت‌های عمومی.
  16. ارائه خدمات و مشاوره تخصصی به سایر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شهروندان، ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی در حوزه فعالیت و مأموریت سازمان با اخذ تعرفه بهای تمام شده خدمات در صورت وجود ظرفیت‌های مازاد.
  17. توسعه و استفاده از ظرفیت واقفان، خیرین تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای شرکت‌های تعاونی و خصوصی با رویکرد خرید خدمات مشارکت و واگذاری مدیریت واحدهای تحت مالکیت شهرداری به آنها.
  18. استفاده از شیوه‌های تأمین منابع مالی نوین از قبیل فاینانس، یوزانس، خطوط اعتباری، وام‌های بین‌المللی، وام‌های غیر قرضی (سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی و خارجی)، اوراق مشارکت، صکوک اسلامی با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای توسعه فعالیت‌های سازمان.

تبصره - در اجرای ماده ۸ ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها ابلاغی 20/02/1394 ، سازمان وابسته بمنظور انجام امور سیاستگذاری، برنامه ریزی، کنترل، نظارت و انجام بخشی از وظایف شهرداری که با توجه به ماهیت آن، وظایف قابل انجام در ستاد شهرداری یا منطقه نمی‌باشند، ایجاد می‌شود. بنابراین با ایجاد سازمان وابسته پیش بینی وظایف مشابه در ستاد ،منطقه و سایر سازمانهای وابسته امکانپذیر نمی‌باشد.

 

فصل سوم: شورای سازمان

ماده ۵ - اعضاء شورای سازمان مرکب از پنج نفر می‌باشد که عبارتند از:

  1. شهردار به‌عنوان رئیس
  2. رئیس هیئت‌مدیره سازمان
  3. سه نفر از مدیران مجرب و با تحصیلات مرتبط در حوزه مأموریتی سازمان با انتخاب شهردار

تبصره 1- یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورا برای مدت دو سال به عنوان عضو ناظر در جلسات شورای سازمان شرکت خواهد نمود.

تبصره ۲- تصمیمات شورای سازمان در صورتی قابل اجراست که یکی از موافقان مصوبات مذکور شهردار باشد.

تبصره 3- حضور تمامی اعضاء در جلسات شورای سازمان، حضور موظف میباشد و پرداخت هرگونه وجه نقد یا غیر نقد تحت عناوین مختلف به آنان به استثناء اعضای صاحبنظر غیر شاغل در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و اصلاحیه های بعدی آن ممنوع می باشد. اعضای صاحبنظر نمیتوانند مسئولیت اجرایی در سازمان یا شهرداری ذیربط برعهده گیرند حق الجلسه اینگونه افراد برای هر ساعت یک شصتم حقوق و مزایای مستمر رییسسازمان و حداکثر هر جلسه سه ساعت است.

 

ماده 6- وظایف شورای سازمان به شرح زیر می باشد:

  1. بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت سازمان در چارچوب دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های ابلاغی و ارائه به شهرداری برای تنظیم برنامه تلفیقی
  2. بررسی و تأیید بودجه، اصلاح، متمم و تفریغ بودجه با رعایت بخش‌نامه بودجه شهرداری‌ها ابلاغی توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) و ارائه آن به شهرداری برای تهیه، اصلاح، متمم و تفریغ بودجه تلفیقی و ارائه آن به شورای اسلامی شهر جهت تصویب
  3. بررسی و تأیید صورت‌های مالی سازمان و سایر گزارش‌های مالی بر اساس گزارش حسابرس رسمی و ارائه آن به شورای اسلامی شهر
  4. پیشنهاد حسابرس رسمی از میان مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی به شورای اسلامی شهر
  5. بررسی و تأیید ساختار تشکیلاتی پیشنهادی سازمان در چارچوب ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها مصوب 20/02/1394 ابلاغی وزیر محترم کشور جهت ارائه به شهرداری به منظور طی مراحل قانونی ذیربط.
  6. تأیید نرخ خدمات سازمان و ارائه آن به شورای اسلامی شهر
  7. تأیید معاملات در حدنصاب معاملات عمده با رعایت قانون اصلاح و تسری آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۵ با اصلاحات بعدی به شهرداری‌های مراکز استان‌ها کلان‌شهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن و سقف مقرر در ماده ۱۸ و تبصره ذیل آن در آیین نامه مذکور
  8. تأیید مصوبات هیئت‌مدیره در خصوص اخذ وام، تعیین نحوه هزینه و استهلاک آن و ارائه آن به شورای اسلامی شهر
  9. تأیید مصوبات هیئت‌مدیره در خصوص افتتاح حساب در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز و ارائه به شورای اسلامی شهر

 

فصل چهارم: هیئت‌مدیره

ماده 7- اعضاء هیأت مدیره سازمان مرکب از سه نفر میباشد که عبارتند از:

  1. معاون ذی‌ربط شهرداری با انتخاب شهردار به‌عنوان رئیس
  2. سازمان به‌عنوان عضو و دبیر رئیس
  3. یک نفر صاحب‌نظر در حوزه مأموریتی سازمان دارای سوابق علمی و تجربی لازم با پیشنهاد رئیس هیئت‌مدیره و تأیید شهردار عضو صاحب‌نظر نمی‌تواند مسئولیت اجرایی در سازمان یا شهرداری ذی‌ربط برعهده گیرد.

تبصره - در شهرداری‌هایی که سازمان وابسته به طور مستقیم زیر نظر شهردار مدیریت می‌شود، رئیس هیئت‌مدیره شهردار و در شهرداری‌های شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، باتوجه‌به پیش‌بینی پست قائم‌مقام در ساختار سازمانی در آن شهرداری‌ها می‌تواند قائم‌مقام شهردار تعیین شود.

ماده 8- جلسات هیأت مدیره با حضور کلیه اعضاء به پیشنهاد رییس سازمان یا رییس هیات مدیره و دعوت رییس سازمان تشکیل می شود. تصمیمات هیات مدیره با اکثریت آراء معتبر خواهد بود.

ماده ۹- وظایف و اختیارات هیئت‌مدیره به شرح زیر است:

  1. بررسی برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت سازمان در چارچوب دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های ابلاغی و ارائه به شورای سازمان
  2. بررسی بودجه و اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه تسلیمی رئیس سازمان با رعایت بخش‌نامه بودجه شهرداری‌ها ابلاغی توسط وزارت کشور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های (کشور) و ارائه به شورای سازمان
  3. تهیه صورت‌های مالی سالیانه و سایر گزارش‌های مالی تسلیمی رئیس سازمان و پیشنهاد آن به شورای سازمان
  4. بررسی و اظهارنظر نسبت به ساختار تشکیلاتی سازمان متناسب با نیاز و حجم کار و درآمد و برنامه سازمان و سایر عوامل تأثیرگذار و ارائه به شورای سازمان.
  5. بررسی نرخ خدمات سازمان و ارائه به شورای سازمان.
  6. بررسی و اظهارنظر نسبت به اخذ وام تعیین نحوه هزینه و استهلاک آن برای ارائه به شورای سازمان.
  7. نظارت در حفظ و نگهداری دارایی و سرمایه و اموال سازمان
  8. نظارت بر حسن اداره امور سازمان
  9. بررسی درخواست افتتاح حساب در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز و ارائه آن به شورای سازمان.

تبصره - حضور اعضاء هیئت‌مدیره به‌استثنای عضو صاحب‌نظر موضوع‌بند ۳ ماده ۷ این اساسنامه در جلسات هیئت‌مدیره، حضور موظف می‌باشد و پرداخت هرگونه وجه نقد یا غیر نقد تحت عناوین مختلف ممنوع می‌باشد. حق الجلسه عضو صاحب‌نظر برای هر ساعت یک شصتم حقوق و مزایای مستمر رئیس سازمان و حداکثر هر جلسه سه ساعت است.

 

فصل پنجم: رئیس سازمان

ماده ۱۰- رئیس سازمان از افراد ذی‌صلاح که علاوه بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته‌های تحصیلی مندرج در طرح طبقه‌بندی مشاغل کارمندی در رشته شغلی که توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) به تفکیک هر سازمان وابسته اعلام می‌کند و دارای حداقل 5 سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط با پیشنهاد رییس هیات مدیره و با تایید و حکم شهردار منصوب می شود.

 

ماده ۱۱- رئیس سازمان بر کلیه واحدهای سازمان سرپرستی و نظارت داشته و مسئول حسن اجرای امور و حفظ منافع و سرمایه و اموال و دارایی سازمان در چارچوب مصوبات هیئت‌مدیره و شورای سازمان و مفاد اساسنامه و مقررات قانونی بوده و دارای وظایف و اختیارات ذیل است:

  1. اجرای مصوبات شورای سازمان و هیئت‌مدیره و اقدام در اداره امور سازمان در جهت پیشبرد اهداف آن با اعمال مدیریت صحیح و نظارت بر کلیه امور سازمان و حفاظت از اموال و دارایی آن
  2. پیشنهاد ساختار سازمانی سازمان در چارچوب ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها به هیئت‌مدیره
  3. تهیه و تنظیم بودجه متمم و اصلاح و تفریغ بودجه سالانه جهت ارائه به هیئت‌مدیره
  4. تحقق اهداف شایسته‌گزینی شایسته‌پروری و شایسته‌سالاری در چارچوب قوانین و مقررات ذی‌ربط و با رعایت قوانین و مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها
  5. نمایندگی سازمان در برابر ادارات، مؤسسات دولتی، غیردولتی و خصوصی و مراجع انتظامی و قضائی اقامه دعوا یا دفاع از حقوق سازمان
  6. امضا کلیه اسناد و اوراق مالی تعهدآور، قبول تعهد، ظهرنویسی، پرداخت و واخواست اوراق تجاری وصول مطالبات پرداخت، دیون رهن گذاشتن اموال منقول و غیرمنقول سازمان در برابر دیون، اجرای اسناد لازم‌الاجرا برحسب مورد به‌اتفاق مسئول امور مالی سازمان یا عناوین مشابه (قائم‌مقام ذیحساب شهرداری) در چارچوب آیین‌نامه معاملاتی شهرداری و مصوبات هیئت‌مدیره

تبصره - در اجرای تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 01/03/1375 و اصلاحیه های بعدی آن، کلیه پرداختهای سازمان در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای رئیس سازمان به عنوان قائم مقام شهردار در این حوزه و مسئول امور مالی سازمان یا عناوین مشابه به عنوان قائم مقام ذیحساب شهرداری برسد. انتصاب مسئول امور مالی سازمان یا عناوین مشابه به پیشنهاد رییس سازمان و تایید هیات مدیره و شورای سازمان به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد.

فصل ششم: حسابرس رسمی

ماده ۱۲- در اجرای بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 01/03/1375 و اصلاحیه های بعدی آن، شورای سازمان مکلف است یکی از مؤسسه های حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد نموده تا پس از تایید شورای اسلامی شهر به عنوان حسابرس رسمی انتخاب نماید بر اساس آیین حرفه ای حسابرسان انتخاب مجدد موسسه حسابرسی مصوب شورای اسلامی شهر برای حداکثر سه سال مجاز است.

تبصره - قرارداد مؤسسه حسابرسی با شورای اسلامی شهر منعقد و حق‌الزحمه آن از محل اعتبارات آن شورا که هر سال در بودجه شهرداری پیش‌بینی خواهد شد، پرداخت می‌شود.

 

فصل هفتم: امور مالی سازمان

ماده 13- سال مالی سازمان از اول فروردین ماه هر سال آغاز و تا پایان اسفندماه همان سال به اتمام میرسد ولی اولین سال مالی سازمان استثنائاً از تاریخ تاسیس تا پایان اسفند ماه همان سال خواهد بود.

ماده 14- هیأت مدیره موظف است صورتهای مالی سازمان را تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه برای رسیدگی به حسابرس رسمی تسلیم نماید.

ماده 15- صورتهای مالی سازمان و تفریغ بودجه تا نیمه خردادماه هر سال به شورای سازمان ارسال و پس از تایید آن شورا تا پایان خردادماه هر سال برای تهیه صورتهای مالی تلفیقی به شهرداری ارائه خواهد شد.

ماده 16- بودجه سازمان باید حداکثر تا پایان نیمه اول آذرماه هر سال پس از بررسی و تصویب هیات مدیره به شورای سازمان ارائه شود و شورای سازمان تا اول دی ماه یک نسخه از بودجه تصویبی را جهت تهیه بودجه تلفیقی و ارائه به شورای اسلامی شهر به شهرداری ارسال نماید.

ماده 17- کلیه درآمدهای سازمان در حسابی نزد بانکها و موسسات اعتباری مجاز واریز خواهد شد. برداشت از حساب درآمدها صرفا جهت واریز به حساب هزینهها که جداگانه نزد بانکها و موسسات اعتباری مجاز افتتاح می شود با صدور چک و امضای رئیس سازمان و مسئول امور مالی یا عناوین مشابه قائم مقام ذیحساب (شهرداری) مقدور خواهد بود.

ماده 18- معاملات جزیی بر اساس ماده ۲ آئین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 25/01/1355 و اصلاحات بعدی و تبصره ذیل آن و قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۵ با اصلاحات بعدی به شهرداریهای مراکز استانها، کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن انجام خواهد شد.

ماده 19- در اجرای تبصره ذیل ماده ۴ آئین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 250/01/1355 و اصلاحات بعدی آن و قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۵ با اصلاحات بعدی به شهرداریهای مراکز استانها، کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن، اعضای کمیسیون معاملات متوسط، رییس سازمان، مسئول امور مالی یا عناوین مشابه (قائم مقام ذیحساب شهرداری) و معاون یا مدیر واحد درخواست کننده سازمان حسب مورد خواهند بود.

ماده 20- در اجرای ماده ۱۳ آئین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 25/01/1355 و اصلاحات بعدی آن و قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۵ با اصلاحات بعدی به شهرداریهای مراکز استانها،کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن، در خصوص معاملات عمده، مزایده و حراج اعضای کمیسیون معاملات متشکل از رییس هیات مدیره سازمان به عنوان یکی از معاونان شهردار، مسئول امور مالی سازمان یا عناوین مشابه به عنوان جانشین مسئول امور مالی شهرداری، رییس سازمان بـه عنـوان مسئول واحد تقاضاکننده، مسئول امور حقوقی سازمان یا عناوین مشابه به عنوان جانشین امور حقوقی شهرداری و یک نفر مامور فنی به انتخاب شهردار.

تبصره - باتوجه‌به اینکه مسئول امور مالی سازمان یا عناوین مشابه به‌عنوان جانشین مسئول امور مالی شهرداری و مسئول امور حقوقی سازمان یا عناوین مشابه به‌عنوان جانشین مسئول امور حقوقی شهرداری عضو کمیسیون موضوع این ماده هستند، لازم است تا انتصاب افراد به پست‌های یادشده با پیشنهاد رئیس سازمان و با تأیید مسئولین ذی‌ربط به عمل آید.

ماده 21- کلیه مکاتبات سازمان با امضای رئیس سازمان معتبر خواهد بود.

ماده ۲۲- دخل‌وتصرف در وجوه و اموال سازمان به منزله دخل‌وتصرف در وجوه و اموال عمومی و شهرداری بوده و متخلفین بر طبق قانون و مقررات مربوطه تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

فصل هشتم: سایر مقررات

ماده 23- اعضای شورای سازمان و هیأت مدیره و رئیس سازمان حق ندارند در معاملاتی که با سازمان و یا به حساب سازمان صورت میگیرد بطور مستقیم یا غیر مستقیم شرکت نموده یا سهیم شوند و همچنین رعایت قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات الزامی است.

 

ماده 24- در صورتی که شهرداری ادامه فعالیت سازمان را جهت اجرای مستقیم ماموریتهای محوله تا قبل از پایان مدت زمان فعالیت سازمان غیر ضرور تشخیص دهد، پیشنهاد لازم را پس از تایید شورای اسلامی شهر به وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) ارائه مینماید. پس از تایید انحلال، سازمان، کلیه اموال، دارایی ها، بدهی ها و تعهدات سازمان به شهرداری واگذار می گردد.

 

ماده 25- کارکنان سازمان از لحاظ امور اداری و استخدامی مشمول ضوابط و مقررات مورد عمل شهرداری‌ها می‌باشند.

ماده 26- بررسی و پیشنهاد هر گونه اصلاحات و تغییرات در مفاد اساسنامه با پیشنهاد شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر به تایید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ) می‌رسد.

ماده 27- موارد اشاره نشده در این اساسنامه بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل شهرداری ها انجام می‌شود.

ماده 28- این اساسنامه مشتمل بر هشت فصل و ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره مورد تأیید و موافقت قرار گرفت و کلیه صفحات آن ممهور و منقش به مهر برجسته سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور است.

 

 

 

 

 

 

تنظیمات قالب